شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: اعضای باند بزرگ کیف‌قاپی که به ارتکاب 150 سرقت در پایتخت اعتراف کرده اند، در حضور بیش از 250 شاکی محاکمه شدند.

اعضای این باند که از کیف قاپان سابقه‌دار پایتخت هستند، با شناسایی طعمه‌هایشان در حوالی بانک‌ها نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

اوایل سال 85 دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، با شکایت‌های متعددی روبه‌رو شد که از فعالیت یک باند بزرگ کیف قاپی در پایتخت حکایت داشت.

بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد، سارقان کیف‌قاپ با شناسایی افرادی که مبالغ هنگفتی از بانک دریافت کرده بودند، به تعقیب آنان پرداخته و در پشت چراغ قرمز یا در ترافیک با استفاده از درفش و چاقو لاستیک خودروی طعمه‌هایشان را پنچر می‌کردند.

سارقان سپس زمانی که صاحبان خودرو قصد تعویض لاستیک را داشتند، از این فرصت استفاده کرده و اقدام به سرقت کیف پراز پول آنها می‌کردند.

با این اطلاعات، مأموران به چهره‌نگاری سارقان پرداخته و با بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس متوجه شدند، یکی از سارقان،  به‌نام علی‌رضا   سوابق متعددی در زمینه کیف قاپی دارد.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد علی‌رضا پیش از این با باندهای بزرگ تبهکاری از جمله باند مشهور به آدمخوار و دیوار چین همکاری داشته، تحقیقات پلیس برای دستگیری وی وارد مرحله‌ای تازه شد و مدتی بعد پلیس دریافت این مرد با معرفی خود به‌عنوان مهندس، در منطقه سعادت آباد خانه‌ای اجاره کرده است.

بنابر این بررسی‌ها، سارق جوان با نصب دوربین‌های مخفی در اطراف خانه اش، تمام رفت و آمدها را تحت کنترل قرار داده بود.با دستور دادیار پرونده، مأموران این خانه را به محاصره درآوردند، اما  جوان سارق که از طریق دوربین‌های مخفی متوجه حضور پلیس شده بود خود را به خانه همسایه رساند و با پرش از طبقه یازدهم به پشت بام خانه‌ای 9 طبقه‌، پا به فرار گذاشت.

پس از این ماجرا، علی‌رضا با استفاده از گذرنامه جعلی به امارات گریخت، اما مدتی بعد در حالی که تصور می‌کرد آب‌ها از آسیاب افتاده به ایران بازگشت.

کارآگاهان که از بازگشت سارق تحت تعقیب به ایران با خبر شده بودند، وقتی متوجه شدند وی  قرار است به زودی با یک سارق حرفه‌ای به نام ساسان که به پدرخوانده کیف‌قاپان پایتخت معروف است ملاقات کند، محل زندگی ساسان را زیر نظر گرفته و نیمه شب 10 اردیبهشت 85 موفق به دستگیری  او  در این محل شدند.

با کشف 33 میلیون تومان چک مسافرتی و 300هزار درهم امارات از این مرد، وی به اداره پلیس انتقال یافت و مدعی شد درهم‌ها را از خانه یک ایرانی در امارات به سرقت برده است.

علیرضا در ادامه بازجویی‌ها به 150 فقره سرقت، با همدستی 7سارق دیگر اعتراف کرد که پلیس در ادامه تحقیقات موفق شد دیگر همدستان او را نیز دستگیر کند.

با صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده، محاکمه اعضای این باند در شعبه 1156 دادگاه بعثت و در حضور بیش از 250 شاکی که بر خلاف اعتراف سارقان به 150 سرقت، آنها را شناسایی کرده بودند آغاز شد.

کد خبر 38614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز